HTML

Kulcs a nőkhöz www.kulcsanokhoz.hu

HTML



Zsedényi Csaba a férfiak ismerkedési, társkeresési és párkapcsolati tanácsadója, tréningek vezetője. A Kulcs a nőkhöz című könyv szerzője.

Friss topikok

  • -JzK-: www.ferfihang.hu (2014.04.24. 14:49) Dagadt, ronda feministák.
  • mr.Jack: Sziasztok! Nem éppen a témához vág, de tanácsot akarok kérni tőletek, én még csak kezdő vagyok. A ... (2010.01.02. 13:25) A mókusok félénkek?
  • pnt2009: lehet igaz ez hogy a sok pénz nem jó stb de plnekem nincs 1 fillérem se ez sem a legjobb hhadt fo... (2009.11.13. 19:16) Mit tehetsz gazdasági válság idején?
  • Evildoer: Kedves Csaba, Gratulálok az eddigi elért eredményeidhez. Én személy szerint semmilyen csajozós p... (2009.10.15. 18:00) Egy éves a Kulcs a nőkhöz
  • ediedi: Kedves "Gáborom"! Azért foglalkoztat ez a könyv minket, nőket, mert rólunk szól. Sétálsz a városba... (2009.01.20. 23:38) Jófiúk /rosszfiúk

Linkblog

Hit, önbizalom, magabiztosság - 3. rész

2008.09.17. 09:29 Zsedényi Csaba

Mikor futsz gyorsabban? Ha egyedül mész, vagy ha másvalakivel, aki történetesen picit gyorsabb nálad?

A múltkor azt ígértem, hogy bemutatom, hogyan fejlesztjük a belső játékot az ÁTTÖRÉS tréningen, apró érzelemszabályozó technikákkal (ezekről majd valamelyik későbbi blogbejegyzésben írok), és ami külön érdekes, hogy a külső játékon keresztül is. Nem csak hasbehúzást tanítunk, lesz felülés is. Hogy kisebb is legyen a hasad, ne csak úgy tűnjön. Vagyis hogy növekedjen az önbizalmad a tréningen, ne csak egy felvett álarc miatt látszódj magabiztosabbnak.
A belső játék fejlesztésének több módja van, az egyik az, amit a pszichológia viselkedésterápiának nevez (a pszichológiai megközelítés majd lejjebb), melyhez hasonló az ÁTTÖRÉS tréning is.
Gyakorlatilag ugyanaz történik, mint amikor valaki a konditeremben egy személyi edzőt vesz igénybe. Megteheted, hogy néhány cikket, könyvet olvasol el, ami önmagában jobb, mint a semmi, és úgy kezdesz el próbálkozni a fitness teremben. Megkérdezed a haverokat is, hátha tudnak valamit ajánlani. Így nagyjából tudod, milyen gyakorlatokat és hogyan hajts végre, milyen ismétlésszámmal. És persze fejlődhetsz így is. Ugyanakkor a személyi edző óradíja kevesebbe kerül, mint amennyi fél havi konditermi bérlet lenne. Márpedig szinte biztos, hogy többet lendít rajtad az eredményesség szempontjából, mint fél hónap önálló munka.

Hasonlítsd össze:
A) 12 hónapig edzeni könyvek és haverok segítségével
B) 11 hónapig edzel, az első alkalommal egy profi edzővel. Kapsz egy általa összeállított személyes edzéstervet, ami jelenlegi „edzettségi” szintedet maximálisan figyelembe veszi, és alkatodnak megfelelő legjobb fejlődést biztosítja. Ezt utána vele együtt ki is próbálod. Megmutatja a helyes mozdulatokat az egyes gyakorlatokhoz, a szeme előtt hajtod végre, amit szükség esetén korrigál.

Bizony a B verzió esetén 11 hónap múlva kevesebb kiadásod van (hiszen csak 11 havi bérletet vettél és a személyi edző óradíját fizetted ki) és jobban nézel ki, mint a másik úton.
A különbség az, hogy ráadásul az ismerkedéshez sok embernek át kell törni egy holtponton is, addig egyedül nem tud elkezdeni semmit. Ahogy valószínűleg senki nem próbálna kiugrani egy repülőből sem úgy, hogy saját ötletei alapján összehajtogatott ejtőernyő van a hátán. Mert abból pofára esés lesz. „Csajozásnál” is jobb ezt elkerülni.

Bárhol is tartasz, az ismerkedésre hatványozottan igaz, hogy érdemes oktató segítségét kérni. Hiszen mindjárt az elején átugrasz egy holtponton, és onnan teljesen más önjárónak lenni. Mindjárt az elején „szebb hasad” van. Mindjárt az elején jönnek a sikerek, amik csak még tovább növelik az önbizalmad! Mert ha azok nincsenek, akkor lehet, hogy egyedül nincs elég kitartásod, és éppen hogy a lejtőn indítod csak el magad, ami esetleg csökkenteni fogja az önbizalmad. A tréningen és azt követően viszont egyre több sikered lesz, ami által növekszik az önbizalmad.
Tehát ha profi segítség nélkül kezdesz ismerkedni, rossz esetben elmehet a kedved az egésztől. Mert nincs ott, aki biztasson, nincs ott, aki megmondja, mit szúrsz el. Lehet, hogy az csak egy egész kis apróság. De ha megteszed, hirtelen szívesen szóba állnak veled. Magadtól pedig csak évek múlva jönnél rá. Minek kínoznád magad? Lesz addig kitartásod elviselni a kudarcokat? Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem. Nem tudhatod. Ha jó ideje próbálkozol, és még mindig nincs előrelépés, akkor valami fontosat egészen biztosan nem jól csinálsz.

A fentieken kívül nézzük meg, hogyan fogalmazza meg a pszichológia a belső változást a viselkedésterápia keretében, mely nem foglalkozik a problémák tudat alatti okainak feltárásával és feloldásával. Hiszen az időigényesebb és személyes párbeszédet igényel, tehát egy rövid tréning keretében nem is valósítható meg (a belső konzultáció való erre). Az ÁTTÖRÉS tréningen a pszichológia nyelvezetével leírva talán a következő módon megfogalmazottak történnek:

„HOGYAN MŰKÖDIK A MODELLÁLÁS ÉS A BURKOLT MODELLÁLÁS?
A modellálás terápiát szokták társas elsajátításnak vagy megfigyeléses tanulásnak is nevezni. Egy szorongásos személy megfigyel egy másik embert, egy többnyire ugyanazon nemhez tartozó és vele egyidős valakit, aki sikeresen hajt végre egy szorongás kiváltására kiváltképp alkalmas cselekvést, például sok ember előtt beszél vagy bemutatják egy a másik nem képviselőinek. (Ralph a liftet használó embereket figyelte.) Vannak úgy, hogy egy másik személy mutat cselekvési mintát. Javulás akkor következik be, amikor a személy a korábban szorongásteli és tünetkeltő reakcióinak helyettesítését érzékeli. Erre a modell ellazult állapotának vagy szorongáscsökkenésének megfigyelése révén kerül sor.
Ez a modell által közvetített érzékenységcsökkentés segít a munkádban, amennyiben megfigyelhetsz másokat, akik nálad kevésbé görcsölnek, sőt képesek csökkenteni saját érzékenységüket azokban a szituációkban, amelyektől te tartasz. Ezt a folyamatot a helyettesítő megszűntetésnek nevezik.”

(Vagyis trénereink az orrod előtt szólítanak meg és próbálnak társalogni ismeretlenekkel.)

ELLENKONDICIONÁLÁS, SZISZTEMATIKUS DESZENZITIVZÁCIÓ
„[..]a való életben szembesül ezekkel az ingerekkel, egészen addig, amíg már a legnagyobb inger sem kelt benne nagy szorongást. Annak például, aki fél a szexuális érintkezéstől, a szorongáskeltő ingerek listájának élén a koitusz áll, legalján pedig randevú egy bárban. [..]”

(Nagyobb részt azonban te fogsz ismerkedni, az fogja a valódi változást hozni. Főleg, hogy a folyamatos visszajelzésnek köszönhetően egyre nagyobb sikerrel teszed.)

Forrás mindkét esetben: http://www.bura.hu/article.jsp?id=10005352

Kalandra fel tehát! Ha nem megy egyedül, vagy szeretnél egy szinttel feljebb kerülni, ne vesztegesd a pénzedet és főleg az idődet úgy, hogy szinte hiába mozdulsz ki ismerkedni. Tegyél egy nagy lépést velünk! Várunk az ÁTTÖRÉS tréningen

Szólj hozzá!

Címkék: csábítás ismerkedés hit tréning csajozás önbizalom pua

A bejegyzés trackback címe:

https://kulcsanokhoz.blog.hu/api/trackback/id/tr73667317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.